Galveston - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu Galveston - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu

Galveston

Blijf op de hoogte en volg Roel

01 November 2014 | Verenigde Staten, Galveston

28 okt dinsdag
Gisteren gesproken met twee Canadezen,ze stonden met een tent tegenover ons, aan de rivier wat gekletst en gedronken en ze hadden al veel gereisd . Leuke verhalen over India enzo.
Ze waar schuwden ons voor een hedera soort dat in tegen de bomen en op de grond groeit.
Ze noemen het poison Ivy's, nou dat heb ik geweten, dinsdagmorgen zaten mijn voeten helemaal onder de uitslag en een jeuk ,ik werd er gek van . Wij op weg en bij de walmart een speciaal zalfje gehaald en dat hielp prima.
Via de snelweg naar Galveston gereden in Texas.
Een eind langs het strand gereden en we zagen daar al de eerste jaknikkers , weliswaar verroest maar ze werkten wel. Hier ook veel moerasgebied. Een mooi strand en na 38 km via een gratis Ferry naar Galveston ,20 min varen.
Galveston is een enorme havenplaats met veel bedrijven die met de olie-industrie te maken hebben. Het was wel weer 33 Gr in de camper,maar daar raak je ook aan gewend. Weer op een camping aan zee gestaan in een statepark,het was er rustig en een heerlijk fris windje
De volgende ochtend naar het centrum geweest en downtown in de hoofdstraat gelopen , het is een hele lange straat met heel aparte huizen zoals je de USA kent van de films.
Galveston heeft een plezierpier en de boulevard is breed en met ongelofelijk veel eettenten en hotels, echt niks aan .
Naar een museum geweest op een olieplatform, heel gaaf wat er ziet. Tegen de avond nog wat in zee gezwommen, gewoon warm water. Na 50 meter kwam het water nog tot je knieën.
De camping is vier jaar geleden door een storm getroffen en wordt nu weer opgebouwd, het is er kaal .
Vrijdagmorgen vroeg op pad want vandaag moeten we 320 km rijden met een temp van 32gr en de zon recht op de camper.
Vandaag veel ruig land met wat koeien,die hebben hier de ruimte.
Er wonen 27 miljoen mensen en is ook de grootste staat kwa oppervlakte enorm .
De afstanden hier zijn gigantisch en hier zullen we veel grote parken bezoeken. We hebben gelukkig weer veel info gekregen bij de stategrens . Afgelopen nacht op een camping geslapen in Gonzales,een mooi park . We konden er maar een nacht blijven ,vanavond zaterdag is alles volgeboekt. We staan nu op een camping helemaal alleen vlak om de hoek. We hebben wel stroom en water, en geld doe je in een envelop en stop je in een busje.
Zondag richting San Antonio ong 100 km naar het westen.

• 02 November 2014 - 12:02

Arie Rijkers :

Hoi jullie beleven wel wat zo. Waar je nu ben heb john ook veel gewerkt met smit-tak op de bokken daar de oude boortorens weg halen had het daar best naar ze zin .dus daar doen ze veel. Aan. Weekend camperen dat geld in envelop hadden wij verleden jaar ook nog in luxenburg was eigenluk niet open maar wel voor ons was ook erg leuk om dat mee te maken nu goeiereis verder zonder jeuk gr corrie en Arie

• 03 November 2014 - 13:28

Karel Keus:

Hallo alle 2,

jaja ...we genieten van jullie reisverslag hoor. Het weer is super ( hier nu echt herfst ) jullie kunnen rijden met je ogen dicht daar......en....je kan je camper iedere dag verkopen daar....de goedkoopste in U.S.A wat brandstofverbruik. Wat een heerlijke vooruitzichten. En lekker goedkoop tanken bij 1 van de vele JA knikkers...haha...was het maar waar. Lekker relaxed rijden...zonnetje...Het kan niet op.
    Iedere keer een plezier om de foto's en verslag te vernemen.
    Veel plezier met de geplande rit naar San Antonio ....daar zullen jullie nu wel zijn.
    Groetjes
    Karel en Len

• 09 November 2014 - 21:22

Cees:

Nou mooi hoor al die verhalen.
    Ik zou wel willen skypen maar kon jullie vandaag 9 november niet bereiken.
    Morgen?
    Laat maat weten.
    Hartelijke groet,
    Cees

• 10 November 2014 - 16:16

Yvonne:

He luitjes,

Heb even de Bosatlas erbij gehaald, zien dat jullie al bij de golf van mexico zijn, gaan jullie door naar mexico of nog het westen van USA?
    Als het goed is komt er nu de dessert aan, toch meer jullie landschap! al dat groen wordt je misschien ook zat. Genieten jullie van alles? Ik zie wel hele herkenbare wegen, steden en iets te dikke Amerikanen, al ben ik er nog nooit geweest.
    Ga jullie goed,
    liefs,