Lajitos texas - Reisverslag uit Welda, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu Lajitos texas - Reisverslag uit Welda, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu

Lajitos texas

Blijf op de hoogte en volg Roel

14 November 2014 | Verenigde Staten, Welda

11 nov maandag vertrokken naar lajitos gereden ong 120 km .
Daar gestaan op een heel fraaie camping met zwembad, er konden 160 campers staan ,maar nu 14 stuks.
Het was lekker weer en de tocht over de prairies was weer mooi.
Op de camping een Oostenrijkse dame ontmoet en ze was anderhalf jaar onderweg in Canada en de US.
En ging van hier via Mexico naar Argentinie,helemaal alleen dat vind ik lef voor een dame van 71 jaar.
Ze had aardig wat info voor ons ,dus dat was handig.
S'nachts begon het behoorlijk te waaien en de temp naar 4 Gr.
Dinsdag waaide het de hele dag en te koud om buiten te zitten,de Het dorp Lajitas was niks,alleen een hotel en 12 huizen.
Er stond nog een stel Canadezen met een VW bus en daar hebben we gezellig mee gekletst en wijn erbij. zij waren ook al meer dan een half jaar onderweg en gingen nu weer terug naar Canada.
Woensdagmorgen naar Presidio gereden langs de Rio Grande,een van de mooiste tochten in de VS.
De rivier is de grens tussen V S en Mexico,veel canyons en scherpe bochten. Presidio is een heel rommelige stad en weinig te beleven en het waaide onwijs hard vandaag,dus doorgereden naar Marfa.
Daar was het nog kouder ,en s'avonds het Marfa light gezien ,zie Google. Heeeel apart ,eerst dachten we dat het een soort monster van locchness was,maar dit is echt.
Heel gaaf om te zien, en we wilden bij een uitkijkcentrum blijven .
Maar het waaide veel te hard en de camper stond te schudden als een gek. Wij naar Marfa downtown en daar voor de bibliotheek gestaan met Wifi en daar gaan slapen .
Vanmorgen was het 4 Gr minus en het ijs zat op de ruiten,het was de koudste nacht tot nu toe.
Om 10.00 uur weggereden richting El Paso, weer door de prairies en onwijs mooie bergen,het is de hele dag niet boven de 12 Gr gekomen,maar wel zon.
El paso is een heel grote stad met heel veel Mexicanen,trouwens overal hier in het zuiden stikt het van de Mex en overal hoor je Mexicaans praten, in de supermarkts staat ook alles in het Mexicaans op de verpakkingen.
We staan nu op een camping even voorbij El Paso.

• 14 November 2014 - 16:28

Ernst & Ageeth:

Ha Anja & Roel,

Lezen gretig jullie verhalen en bewonderen de foto's.
    Het is zondermeer wervend, een idee voor ons om de oversteek eens te gaan doen.
    Of, jullie nemen onze Hymer B654 voor een nieuwe ronde Europa/Marokko en wij vliegen naar de VS voor een ronde The United States.
    Maar goed, we vinden het hartstikke leuk dat jullie het naar jullie zin hebben, hoe kan het ook anders?
    Prachtig van het reizen zijn de ontmoetingen zoals met Frau Anschluss uit Oostenrijk.
    Keep on moving, guys.....!

Even een update over ons.
    Allereerst een vraag: "Hebben jullie onze twee e-mails ontvangen?
    Aangezien er geen reactie op kwam twijfelen we of ze überhaupt zijn doorgekomen.
    Maar goed, we zijn nog steeds in NL zulks in afwachting van de gang naar de notaris waar we hopen eindelijk volgende week naar toe te kunnen zodat Ageeth haar handtekening kan zetten onder de overeenkomst van overdracht van haar aandelen en uiteindelijk het geheel afstand doen van haar zaak.
    Het wordt hoog tijd dat we vertrekken want het herfst' flink en het wordt er bepaald niet warmer op.
    Bovendien is wachten vermoeiend.
    Morgen hebben we een sollicitatiegesprek met het bestuur van een camping nabij Lage Vuursche, de Utrechtse Heuvelrug. Het is een camping voor en door de leden van de Vereniging.an hal april tot half september, zes dagen in de week. Dit lijkt ons wel wat dus we gaan morgen kennismaken en wie weet klikt het en hebben we een 'baan'!
    De Hymer is inmiddels wel door zijn 'kinderziektes' heen, hopen we. Het blijkt toch altijd weer dat er 'losse eindjes' blijken. hij rijdt prima en stuurt makkelijk, Ageeth heeft een klein blokje gereden en ook haar viel het 100% mee.
    Dankzij de dubbele beluchting, links en rechtsachter, ligt de camper strak op de weg. Over het panoramisch uitzicht hoef ik jullie niets te vertellen.
    Nu nog de laatste loodjes en dan hup op weg naar Spanje, de kust langs, via Barcelona, naar uiteindelijk Tarifa vanwaar we gaan oversteken naar Marokko.
    De eerste drie maanden van 2015 zullen we daar gaan vertoeven, althans dat is het plan.
    Uiteraard zal ik een dagelijks reisverslag maken.

Nou luitjes, karren jullie lekker verder, wij spoedig ook.
    Doe een mailtje indien mogelijk, altijd fijn.
    Hou jullie haaks en geniet.
    Liefs/groet van Ageeth en mij,

Ps: een stevige poot en een natte neus van Kwazi
    Ernst
    Zij zoeken een Beheerders - Echtpaar voor het komende seizoen 2015 v

• 14 November 2014 - 19:26

Arie Rijkers:

zo hele ritten daar je maakt zo wel heel wat mee ook qoa personen je doe wel veel ideeen op de goeie maar voor je eigen houden en je ga toch zeker wel de warmte te gemoet mexico is toch wel warmer dacht ik . nu hier alles ze gangetje alleen corrie een auto te veel en nu weet ze niet meer welke er weg moet , is een beetje op gelicht met auto km en zo meer dus blijf nog maar even werken ha ha , nog steeds lekker bezig hobby 2 master en tussen door ff werken bij sima eventueel nog van het jaar nog naar madagascar ff iemand in werken op de sc opal kijken of corrie ook ff mee gaat wie weeet lijkt ons wel ff leuk , ze heeft ook ff geboekt weekje in januari met gerrie weekje crancanariea naar norbert zo maar voor de lol nu gr alle en fijne km