Alpine - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu Alpine - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu

Alpine

Blijf op de hoogte en volg Roel

11 November 2014 | Verenigde Staten, Alpine

7 nov donderdag
Vertrokken van Seminole naar Statepark Big bend ,weer door prairies , eindeloze vlaktes . En daar komt de trein op een enkelspoor ,maar wel 1.8 km lang en containers dubbel gestapeld met 3-4 locomotieven ervoor en bij elke overgang een onwijs getoeter,maar dat hoort erbij.
56 km voor het park brak de koppelingskabel en daar sta je dan ,bijna geen verkeer. Er kwam wel een Volvo aan en die stopte ,de man was monteur bij de Volvo en even dacht ik dat hij hem nog kon maken,maar nee. We moesten 16 km terug en daar waren twee garages hij adviseerde om de versnelling in zijn een te zetten en dan starten en dan rijdt hij wel langzaam ,maar je komt er wel.. Bij de eerste garage was de monteur naar een huwelijksfeest en kwam pas maandag terug en de andere gaf ons een adres van een garage 48 km verderop.
We hebben toen bij een camping van een motel geslapen en de volgende ochtend om 8 uur weggereden en in zijn drie gezet en gestart en dat ging ook, en sneller . Wel de moter uit bij de stoplichten en zo weinig mogelijk remmen. Deze garage had een monteur en die had te veel werk en de baas was 160 mijl verderop naar het ziekenhuisvoorzieningen een onderzoek en die kwam pas om 17.00 uur terug en hij dacht dat hij de kabel wel zou kunnen maken maar wel pas zaterdagmorgen . We hebben bij de garage geslapen en om 9.00 uur kwam de baas en twee uur later was de kabel weer in orde, wel veel aanpassingen gedaan want een kabel voor een fiat moet uit Europa komen.
Wel gezellig gekletst met de man en leuke verhalen . Zijn schoonzoon heeft in de familie een oma en die heeft 447 vierkante mijl aan land voor de koeien,onvoorstelbaar veel. In de stad Alpine is bijv een agent op 9 inwoners. Er zijn hier 7 diverse instanties die over jou veiligheid gaan zoals gem. politie, borderpatrol,drugspolitie n nog 4 instanties.wat vrijheid in Amerika. Inkomsten belasting betalen in het jaar ervoor, en ziektenkostenpremies zijn hier niet te betalen. Zijn oma kwam in 1920 uit Duitsland en hier is een vrij grote Duitse gemeenschap in zuid Texas.
Om 12 uur reden we op weg naar Big Bend, het park is groter dan heel Nederland en is prachtig mooi. De camping lag ergens onderin tussen de bergen en niet geschikt voor campers dan 6 meter,jammer wij zijn iets langer en er stonden dan ook bijna alleen tentjes. Alleen water en wc en dat was het. Zondag een stuk rond de camping gelopen en maandag weer vertrokken.

• 12 November 2014 - 04:10

Arie Rijkers :

Ja kan ook niet alles reserve. Bij je hebben maar wel mooi om dit mee te maken zo beleef ook van alles wat mee hier ook alles goed en jullie. Veel rijplezier gr corrie en Arie