Ensenada - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Roel Anja - WaarBenJij.nu Ensenada - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Roel Anja - WaarBenJij.nu

Ensenada

Blijf op de hoogte en volg Roel

25 November 2014 | Mexico, Ensenada

Zaterdag 22 nov
Om 7.30 uur vertrokken naar de grenspost Tecate, een mooie tocht door de Californische bergen. We hebben nog wat etenswaren ingeslagen en extra dollars gepind en om 10.00 uur waren we bij de grens waar bijna niemand was en de douane controleerde de camper van binnen en daarna moesten we een blokje omrijden want dan stond de camper recht voor het VISA kantoor.
Binnen zat een echte Mexicaan , mooi uitgedost maar heel behulpzaam en hij hielp zelfs met de papieren in te vullen en daarna kregen we een VISA voor 6 maanden, niet dat we er zolang blijven. Maar we moeten in ieder geval hier blijven tot 15 dec en dan kunnen we de USA weer in voor 3 maanden.we waren met 20 min. Klaar en wij maar vragen of dat alles was en ja hoor we konden op weg. Vanaf de grens was het 110 km naar Ensenada aan de kust en daar peso's gepind en diesel getankt en naar een camping uit het grote boek. We kwamen bij een heel groot resort ,maar de prijs zakte drie keer maar toch te veel . We hebben er rond gekeken en alleen 8 hele grote campers uit de USA ,nou dat wilden we echt niet. Toen een klein stukje terug was een camping aan de beach en daar de nacht doorgebracht. Er was helaas geen stroom ,water en douche en geen wc.
Maar goed geslapen en het was aan vlak aan zee.
De volgende ochtend naar een camping gereden op een soort schiereilandje. Daar moesten we wel meer dan 300 fietsers voorbij ,want ze hadden een tour naar het eind van het eiland.
De camping was een grote kale vlakte en het dorpje erg toeristisch, wij weer terug en toen kwamen we een stel Amerikanen tegen en die verwezen ons naar hun camping en daar staan we nu voor een tijdje.
Prima aan zee met warme douches ,water en ook nog elektriek.
En zelfs goeie Wifi bij het kantoor .
De eigenaar is de derde generatie van moeder uit de Oekraiene en vader uit Armenië.
Er wonen hier alleen gepensioneerden uit Canada en US en wonen hier in permanente huisjes,dus geen campers.
Er kwam een jong stel uit Toulouse en daar hebben we samen meegegeten en lekker gekletst. Ze werken zomers in Ottowa en deze winter voor het eerst afgereisd naar Mexico en Guatemala en dan weer terug naar Canada.
Vandaag de was weggebracht en de camper schoongemaakt,want dat was echt nodig. En de blog weer wat bijgewerkt.
Er kwam ook nog een stel uit Arizona , net gepensioneerd en huis verkocht en met een VW bus en drie honden een reis door Mexico en in mei naar Alaska. Ook leuk !
Het weer is prima , de zon gaat al om 16.30 onder en dan koelt het aardig af, regelmatig een lekker windje ,dus best uit te houden .

• 25 November 2014 - 18:03

Arie Rijkers :

Zo al weer in Mexico en nu dan Spaans zeker praten nu lekker wat mee gemaakt en heel wat km afgelegd en nu wat rustiger aan dan en dan terug of nog verder nu dat land is ook groot leuk tochlh elke keer andere mensen en andere talen .hier alles ok en corrie nog druk met auto.s in de weer nu weer een andere en de 2 ingeruild vrijdagkom de andere deawoo takuma met hoge zit was nu wel tevreden met proef rijden dus de Renault en suzuki boleno weer pleite .kost wat maar nu heb ze wat en tevree wal wil je nog meer

• 02 December 2014 - 16:08

Karel Keus:

hoi alle 2,

een top locatie....Haha.....man daar kan je oud worden hoor.....we komen wel op de BBQ haha.
    Wat en wie je niet allemaal ontmoet. Dat maakt het zo Vreeeeeselijk leuk.Fijn zonder "problemas" naar Mexico. Wel duur he daar ????? Als de zon al om 16.30 onder gaat. Volop het licht aan ....dat gaat in de papieren lopen.....wah. ha.
    Nou Roel ....nog handel daar ???? Het zal best. Als je zo langs al die winkeltjes loopt....zie je altijd wat toch??? Hebben weer volop genoten van de foto's en jullie bevindingen...Bedankt en hartelijke groetjes

Karel en Len