San antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu San antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Roel Anja - WaarBenJij.nu

San antonio

Blijf op de hoogte en volg Roel

11 November 2014 | Verenigde Staten, San Antonio

San Antonio heeft een historisch centrum met het Alamo als trekpleister.
Het Alamo is een oud fort midden in de stad , en diende tijdens de Spaanse overheersing van 200 jaar als een sterk bolwerk waar de Spanjaarden gelegerd waren. Het is bijna nog geheel intact en interessant om te zien ,met een mooie tuin erom en museum .
Er een zg Riverwalk midden in de stad en langs een rivier lopen aan twee kanten looppaden met bootjes kan je een toer maken en veel restaurantjes langs de walk ,er staan hotels en daar loopt ook water door en sluit dan weer aan op de rivier , een mooi geheel. Eind van de dag naar een camping gereden bij de plaats Van der Pool ,genaamd Lost Maples, het regende helaas en hebben dus weinig van het park gezien.
We hebben er een mooie wandeling gemaakt en na twee nachten weer verder gegaan. Via uitgestrekte prairies gereden naar een camping bij Seminole Canyon, heel fraai en we stonden daar alleen met alleen de camphost. Elk statepark camping heeft een host, meestal een echtpaar en die wonen dan voor bijv 3 maanden in hun eigen camper en doen wat werk en als je een probleem hebt lossen zij het op. De host komen vaak uit de noordelijke staten en blijven dan in de winter in het zuiden en vaak gaan ze dan weer naar een andere camping en zomers vaak thuis. Hier was een gaaf museum wat betrokken was bij de Canyon, ook hier regende het wat en mochten de Canyon niet in.

• 29 November 2014 - 20:39

Folkert En Liesbeth:

Lieve 2,
    We zitten nog aan tafel en openen jullie reisverslag. Wij in Drenthe en jullie in Mexico! Afstand ver in km maar nu even dicht bij. We hebben nog niet al jullie ervaringen gelezen. Maar wel de foto gezien van het gat in de versnellingsbak en 4 benen onder de camper.
    Met ons gaat het goed. De weken rijgen zich aan een. We zijn bijna dagelijks bezig om al het blad van de bomen in de tuin bij elkaar te vegen. Wekelijks een bezoek aan moeder Zeilstra, vrijdag een vervolg op ons LAW-Westerborkpad van 't Harde naar Elburg. Mooi en droog weer, maar wel koud!!! Het begint hier nu, na een warme herfst, winter te worden. De Sinterklaas staat met zijn Pieten, witte, zwarte, blauwe en gele te trappelen om zijn verjaardag te vieren. Intratuin is al in Kerstsfeer.
    Jullie krijgen van ons een dikke knuffel en succes met de reparatie aan jullie mobiele woning.

xxx Folkert en Liesbeth